آیا کلمه کلیدی محور، عاملی در رتبه‌بندی گوگل است؟

کلمه کلیدی محور

گفته می‌شود که ریشه کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی محور برای رتبه بندی جستجو مفید است. اما آیا واقعاً یک عامل برای رتبه بندی است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شما می‌توانید برای اطلاع از کلیه خدمات ما به صفحه اصلی سایت پارتوکا مراجعه کنید.

 

ریشه کلمه کلیدی (یا کلمات کلیدی محور): آیا عاملی برای رتبه بندی گوگل در کلمات کلیدی است؟

زمانی که در مورد ریشه کلمه کلیدی یا محور به عنوان یک عامل رتبه بندی صحبت می کنیم در اصل، به توانایی گوگل در تشخیص انواع مختلف یک کلمه اشاره می کنیم.

از آنجایی که موتور جست و جو Google می‌تواند بفهمد که کاربر هنگامی که با کلمه‌ای خاص مانند کسب درآمد به جستجو می‌پردازد چه هدفی را دارد، این کلمه را به عنوان محوریت قرار می‌دهد و از همین جهت منطقی است که نتایج را با محوریت کلمه‌ (کسب درآمد) لحاظ کند و حول این کلمه نتایج را به کاربران نشان دهد.

مثال: زمانی که شما کلمه کسب درآمد را جستجو می‌کنید گوگل نتایجی مانند کسب درآمد روزانه، کسب درآمد در خانه و… را به شما نمایش میدهد.

 

 

گفته می‌شود که ریشه کلمات کلیدی برای رتبه بندی جستجو مفید است.

در ادامه به بررسی این ادعاها خواهیم پرداخت و در مورد ریشه کلمات کلیدی و ارتباط آن با سئو سایت شفاف سازی خواهیم کرد.

 

ادعا: کلیدواژه ریشه یا کلمه کلیدی محور یک عامل برای رتبه بندی است

ادعاها در مورد ریشه کلمات کلیدی نشان می‌دهد که استفاده از تغییرات کلمات کلیدی محور می‌تواند به رتبه صفحه برای جستجوهای بیشتر کمک کند.

“Stemming” به معنای افزودن پیشوندها و پسوندهای مختلف به یک اصطلاح یا کلمه کلیدی محور است. ریشه کلمه تغییر نمی کند؛ بلکه فقط ابتدا یا انتهای کلمه است که تفاوت را ایجاد می‌کند.

به طور مثال کلمه سئو داخلی را در نظر بگیرید و به مثال‌های ذیل توجه کنید:

سئو داخلی چیست؟

اهمیت سئو داخلی

کاربرد سئو داخلی

و… .

در تمامی این موارد کلمه محور (سئو داخلی) ثابت است و فقط یک کلمه به ابتدا یا انتهای آن افزوده شده است.

در مثال فوق، به جای رتبه بندی در درجه اول برای جستجو با کلمه (سئو داخلی) ریشه کلمه کلیدی می‌تواند به رتبه بندی صفحه برای تنوع بیشتر جستجو کمک کند.

 


همچنین بخوانید: برای آگاهی بیشتر به بخش مقالات سئو سر بزنید.


 

ویژگی کلمه کلیدی محور

 

اما آیا واقعا ریشه کلمات کلیدی راهی مؤثر برای بهینه‌سازی صفحات برای درخواست‌های بیشتر کاربران است؟

بررسی شواهد برای ریشه‌یابی کلمات کلیدی به عنوان یک عامل رتبه‌بندی:

ریشه کلمات کلیدی یکی از قدیمی‌ترین به روز رسانی‌های تایید شده برای الگوریتم گوگل است که قدمت آن به سال 2003 باز می گردد.

گزارش‌های متناقضی وجود دارد مبنی بر اینکه فناوری stemming در به ‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا گوگل، که در نوامبر 2003 عرضه شد، استفاده شده است یا خیر. با این حال، گوگل در به‌روزرسانی جداگانه‌ای که تقریباً در همان زمان منتشر شد، کلمه stemming را به الگوریتم خود اضافه کرد.

مدت‌ها قبل از دوران مت کاتز و جان مولر، جامعه سئو به پست‌های GoogleGuy  در سایت WebmasterWorld.com وابسته بود. این فرد در پستی به تاریخ 4 دسامبر 2003 تایید کرد که Google شروع به استفاده از این ویژگی کرده است.

این یک ایده جدید در سال 2003 بود، اما اکنون مشخص شده است که گوگل می‌تواند نتایجی را که حاوی تغییراتی از کلمه کلیدی در جستجو هستند، برگرداند که تقریباً در نتایج جست و جوهای خود هر روز شاهد این موضوع هستیم.

 

کلمه کلیدی ریشه یا اصلی

 

نتیجه گیری برای کلمه کلیدی محور به عنوان یک عامل رتبه بندی:

در حالی که گوگل می‌تواند کلیدواژه “ساقه” (منظور کلمات کلیدی فرعی یا بلند) را تشخیص دهد و از آنها برای بازگرداندن نتایج مرتبط ‌تر استفاده کند که این مسئله نشان می‌د‌هد که نباید کلمه کلیدی محور را عامل رتبه‌بندی بدانیم.

درست است که وب‌سایت‌ها به طور بالقوه می‌توانند شانس خود را برای رتبه‌بندی، برای پرسش‌های بیشتر با تغییرات کلیدواژه افزایش دهند. با این حال، یک صفحه وب بر اساس این واقعیت که از اشکال مختلف یک کلمه کلیدی در سراسر وب استفاده می کند، رتبه بهتر یا بدتر نخواهد داشت.

این کاری است که نویسندگان محتوا به طور طبیعی بدون فکر کردن به آن انجام می‌دهند. استفاده از تنوع کلمات همراه با مترادف‌ها باعث می شود که نوشته و محتوایی جذاب‌تری را نسبت به محتوایی داشته باشند که مکرر از یک کلمه در آن استفاده شده است. همچنین استفاده بیش از حد از کلمه ریشه ممکن است باعث شود تا محتوا ساختار طبیعی نداشته باشد و به نوعی تداعی کننده این باشد که نویسنده با تکرار بیش از حد یک کلمه سعی بر این دارد تا با بهبود رتبه خود در این کلمه کلیدی خاص، ورودی بیشتری را از جست و جوها بگیرد.

اما گوگل با الگوریتم‌های خود می‌تواند این تلاش‌ها را برای دستکاری رتبه‌بندی جستجو شناسایی کند و احتمالاً با کاهش رتبه محتوا با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، صاحبان سایت باید به نوشتن مطالب به طور طبیعی ادامه دهند به علاوه که مفهوم صفحه، مفهوم کلمه کلیدی، نوشته شدن برای کاربر، رفع نیاز کاربر و… باید ملاک اصلی باشد که در آن صفحه اهمیت دارد و در راستای تولید محتوای صفحه از کلمات کلیدی مرتبط، بلند  و مترادف استفاده کند و همچنین چگالی کلمات کلیدی نیز به خوبی رعایت شود که مطمئنا این مسئله نیازمند استفاده از یک استراتژی مناسب در تهیه و استفاده از کلمات کلیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *